Skip to main content

پیگیری سفارشات با استفاده از باشگاه مشتریان و گردش کار



ثبت سفارش و درخواست مشتریان و پیگیری سفارشات جزو مواردی است که در بسیاری از شرکتها مورد نیاز است ، مثلا شما یک فرم با عنوان ثبت سفارش در سایت خود قرار می دهید و انتظار دارید مشتریان این فرم را پر کنند و بعد از آن روند پیگیری این سفارش در شرکت شما بین کارمندان شما به جریان بیفتد و در نهایت مشتری بتواند وضعیت سفارش خود را از طریق سایت ( باشگاه مشتریان ) و یا پیامک پیگیری کند . و در مثالی دیگر شما یک فرم استخدام در سایت خود قرار می دهید و تمایل دارید متقاضیان بتوانند با پر کردن این فرم روند بررسی استخدام خود را بدون تماس تلفنی پیگیری کنند . امکانات کاربردی و متنوع نرم افزار crm  این کار را برای شما به ساده ترین شکل ممکن انجام میدهد .

ساختن فرم دلخواه و قرار دادن آن در وب سایت
به راحتی میتواند از طریق فرم ساز نرم افزار crm فرم دلخواه خود را ایجاد کنید که قبلا در نوشته های دیگر به آن اشاره شده است. در هنگام ساخت فرم گزینه های زیر را باید تیک بزنید تا فعال شود :
  • فرم به صورت مستقل قابل دسترسی باشد : این گزینه اجازه میدهد بتوانید فرم را خارج از محیط نرم افزار مثلا در وب سایت خود قرار دهید .
  • اطلاعات در دفتر تلفن ثبت گردد : این گزینه در هنگام ثبت اطلاعات فرم اگر اطلاعات تماس مشتری وجود نداشت یک مشتری ایجاد میکند و اطلاعات ثبت شده را به آن لینک میکند ، اگر هم مشتری از قبل وجود داشت فقط اطلاعات فرم را به او لینک میکند.
  • فرم در پنل پشتیبانی نمایش داده شود : اجازه میدهد مشتری بتواند از پنل پشتیبانی (باشگاه مشتریان) فرم را پر کند.
  • ایجاد اتوماتیک کاربر پشتیبانی : بعد از ایجاد مشتری به صورت اتوماتیک ، برای او یک کلمه و رمز عبور جهت عضویت در پنل پشتیبانی ایجاد میشود .
  • همچنین میتوانید با کلیک روی تنظیمات تک تک فیلدها مشخص کنید تمایل دارید کدامیک در پنل پشتیبانی مشتریان قابل دیدن باشد .
ایجاد گردش کار
روندی که قرار است در شرکت طی شود در یک گردش کار باید طراحی شود ، به عنوان مثال برای یک فرایند بررسی استخدام میتواند در مرحله اول یک بررسی اولیه صورت گیرد ، بعد از آن در صورت تایید مرحله اول در مرحله بعد یک قرار جلسه گذاشته شود و به همین شکل مراحل مختلف در فرایند طراحی می شود . روش ساخت گردش کار را میتوانید اینجا مشاهده کنید .
در هنگام طراحی گردش کار شما میتوانید علاوه برا ایجاد مراحل کار برای کارمندان شرکت ، تسکهایی را نیز برای مشتریان ایجاد کنید ، مثلا اگر در مرحله بررسی لازم باشد که فرم ثبت شده جهت اصلاح برخی قسمتها به مشتری برگشت داده شود ، به راحتی میتوانید مجری کار را کاربر پشتیبانی مشتری قرار دهید ، و یا ممکن است در هر مرحله لازم باشد مدارکی را از مشتری دریافت کنید ، برای این کار در هر مرحله ای که لازم میدانید میتوانید مجری کار را “کاربر پشتیبانی مشتری” قرار دهید .
پیگیری سفارشات در باشگاه مشتریان
با گذاشتن یک فیلد با عنوان وضعیت در فرم خود میتوانید وضعیت سفارش را از طریق مرکز پشتیبانی به مشتری نمایش دهید . در تنظیمات این فیلد باید دقت کنید که نحوه نمایش را “کاربران” قرار دهید ، با این کار در هنگام ثبت اطلاعات این فیلد برای مشتریان نمایش داده نخواهد شد .
در تنظیم دیگر برای این فیلد باید “نمایش فیلد پر شده در پشتیبانی” را تیک بزنید تا مشتری بتواند از منوی “مشاهده اطلاعات ثبت شده ” وضعیت سفارش خود را مشاهده کند .
مشتری با استفاده از کلمه و رمز عبوری که به صورت خودکار در هنگام ثبت فرم برای اون ساخته شده میتواند به پنل پشتیبانی لاگین کند ، در این پنل بخشهای مختلفی وجود دارد ، منویی که برای این مبحث کاربردی است منوی گردش کار کاربر و همچنین مشاهده اطلاعات ثبت شده است (عناوین منوهای پنل پشتیبانی توسط مدیر نرم افزار قابل تغییر است ).  در منوی مشاهده اطلاعات ثبت شده مشتری میتواند وضعیت سفارش خود را مشاهده کند .


Comments

Popular posts from this blog

قيمت نرم افزار CRM

چطور بهترین نرم افزار CRM رو برای شرکتمان انتخاب کنیم؟ در ابتدا باید 3 سوال در کسب و کارتان مطرح کنید: 1. چقدر حاضرید پرداخت کنید؟ 2. چرا کسب و کار شما به CRM نیاز دارد؟ 3. کسب و کار شما چه ویژگی هایی دارد؟ با توضیح بیشتر در خصوص این سوالات ما به شما در انتخاب یک نرم افزارcrm مناسب کمک خواهیم کرد.   قيمت نرم افزار CRM CRM ها قيمت هاي متفاوتي دارند و شرکت هاي فروشنده قيمت گذاري هاي متنوعي بر اساس انواع عوامل مانند تعداد کاربران و ويژگي هاي موجود در نرم افزار لحاظ مي کنند. آيا هنوز بودجه اي براي تهيه نرم افزار CRM اختصاص نداده ايد؟ و يا در مورد تهيه آن مطمئن نيستيد؟ شما بايد ديدن چند نرم افزار مختلف مي توانيد در مرود تهيه يا عدم تهيه اين نرم افزار تصميم بگيريد و در گام بعد با استعلام قيمت هاي بدست آورده بودجه اي متناسب با خواست و نياز مجموعه خود براي نرم افزار CRM اختصاص دهيد.  برای اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزار CRM لطفا از این وبسایت بازدید کنید. آيا به نرم افزار CRM احتياح داريد؟ نرم افزار مديريت ارتباز با مشتري مي تواند کار شما را به عنوان صاحب يک کسب و ...

نرم افزار CRM سیستمی برای پیاده سازی صحیح مشارکت در کارها

در هر سازمان ارجاع کار و مشارکت بخش مهمی از ارتباط با مشتری را تشکیل می دهد. در ارتباط با مشتری لازم به مشارکت بخش های مختلف سازمان می باشد و انجام درست و صحیح این ارجاعات و مشارکت ها می تواند تاثیر زیادی در فروش و کسب و کار شما داشته باشد. همچنین این موضوع در مدیریت درست زمان موثر است. این مشارکت در زمان های مختلف و قسمت های مختلف کار تاثیرگذار است. استفاده از ابزارها مانند نرم افزار CRM هموار کننده مناسب مسیر می باشد.  در بعضي از سازمان ها پروسه اي که قبل از فروش انجام مي شود، مشارکت بخش هاي مختلف از جمله واحد فروش، واحد مالي، مديريت و توليد را نيازمند مي باشد و اين گردش کار که مي تواند شامل درخواست تاييد، تغير در توافقات و ... باشد، نيازمند ارجا درست کار بين کارشناسان واحد هاي مختلف مي باشد.  برای اطلاعات بیشتر در مورد بهترین نرم افزار crm ایرانی لطفا از این وبسایت بازدید کنید. فروش به مشتري باعث ارتباط ساير واحد هاي سازمان مثل خدمات، پشتيباني و ... با مشتري مي باشد. در واقع فروش باعث شروع پروژه خدمات مشتري براي واحد پشتيباني مي شود و لازم است تا ارجا کار از واح...